Nu gebruikte ik voor mijn eerste webshops zelf en tegenwoordig ook een aantal van mijn partners het platform WebWinkelKeur!
Een eenvoudige en voordelige oplossing die ik starters zeker aanraad.
Je wilt je natuurlijk het liefst aan de wet houden en zeker geen rechtszaken aan je broek krijgen. Neem ik aan.
Wat maakt Webwinkelkeur nu zo handig?
Webwinkelkeur is voor mij DE oplossing geweest zij leveren buiten hun beoordelingssysteem en het vertrouwen dat wordt opgewekt met een keurmerk namelijk ook documenten voor het volgende:
- Algemene voorwaarden - Deze kun je direct overnemen en invullen. Het oplaten maken van algemene voorwaarden kan honderden euro’s kosten bij een jurist.
- Voorbeeldteksten herroepingsrecht / bedenktijd - Het is verplicht om jouw klanten te wijzen op het herroepingsrecht, dit moet niet alleen binnen de algemene voorwaarden, maar ook daarbuiten op een klantenservice pagina. Doe je dit niet, dan wordt het herroepingsrecht verlengd tot het moment dat je de klant wel geïnformeerd hebt. Hierdoor kan het voorkomen dat jouw klant 9 maanden na aankoop nog steeds mag retourneren.
- Modelformulier herroeping - Bij wet is elke webwinkel verplicht een modelformulier herroeping beschikbaar te stellen. Zelfs als jouw klanten retouren gewoon per e-mail kunnen melden, is het verplicht ook dit formulier te verstrekken als mogelijkheid. Doe je dit niet, dan wordt de bedenktijd van de klant verlengd.
- Privacy Policy - In een privacy policy beschrijf je welke gegevens je van klanten verzameld en wat je hier mee doet. Zo zal je website cookies plaatsen om te functioneren, maar zul je ook adresgegevens nodig hebben om het pakketje te versturen. Aanvullend gebruik je wellicht Google Analytics of heb je een Facebook like button op je webwinkel. Al deze tools verzamelen gegevens, je bent verplicht om je bezoekers hierover te informeren.
Een privacy policy is maatwerk, daarom bied Webwinkelkeur jou een handige privacy policy generator waarmee je in no-time een privacy policy op maat maakt die voldoet aan de GDPR wetgeving.
- Voorbeeldteksten klantenservice Als webwinkelier wil je een zo goed mogelijke klantenservice aan de klant aanbieden. Immers; het succes van een webwinkel hangt af van de kwaliteit van de klantenservice. Vandaar dat het belangrijk is om op de website goede klantenservice pagina’s te hebben. Deze pagina’s leggen aan de klant uit wat ze kunnen doen wanneer ze bijvoorbeeld een bestelling verkeerd hebben ontvangen en deze willen retourneren.
Ik heb een aantal teksten overgenomen van de site om correcte informatie te leveren. Ik ben namelijk zelf geen jurist en heb een minimale achtergrond in rechten.
Kortom,
Dit is geen betaalde promotie en er zijn geen affiliate links, ik ben tot op heden echt fan van het platform puur om de lage kosten en de zekerheid die zij bieden op juridisch vlak.